Itsensä johtaminen

Henkilökunta on ollut hengästynyttä uusien työtapojen opettelun tuoksinassa, joten aloituksen resilienssi treeni Merita Petäjän johdattelemana koettiin neutralisoivaksi sekä voimaannuttavaksi. Ilman tunteiden tasapainoa, kirkasta ajattelua ja tehokasta päätöksentekoa koko työ puuroutuu ja motivaatio sekä itsetunto alenevat. Toimitusjohtaja Kalve Hillin mukaan Petäjän esitys vaikutti siihen, että homma lähti syvältä liikkeelle, mielentila muuttui, avautui ja itse teatteri oli sitten todella hauska juttu.

Businessteatteria Otsopankista

Katsoimme tilanteita, joissa uuden strategian toteuttaminen vielä ontui Otso-pankissa. Yleisö kykeni tunnistamaan itsensä lavalla – ja luottamus syntyi. Kurkistimme myyntipalaveriin ja pohdimme, miten myynnin tulosten seuraaminen motivoisi myyjiä parhaiten. Näimme Otsopankin IT-tukihenkilön tilinpäätösten tekemisen prosessissa. Kävimme asiakaskäynnillä maatalousyrittäjän luona. Nauru raikui. Pankkilaiset ovat todella hyvin mukana ja auttoivat pulaan joutuneita näyttelijöitä. Keskeinen idea tapahtumassa oli, että kun pankkilaiset auttoivat itseään, he samalla jakoivat toisilleen omaa hiljaista tietoaan. Tilaisuuden aikana syntyy uusia käsitteitä, kuten Otso-pankissa uuden asiakkaan lähestymisessä käytettävä nuuhkaisu. Hyvän yhteistyön jälkeen asiakas päätyy karhun syleilyyn, eli Otso pankin asiakkaaksi.

Toimitusjohtajan palautetta

Optian toimitusjohtaja Kalevi Hilli kuvasi kokemusta näin: ” Businessteatteritapahtuma toimi erinomaisen hyvin strategian jalkauttamisessa. Kärkeä saatiin syvennettyä hienosti ja porukalla oli upea fiilis. Interaktiivinen katsojan rooli oli todella hyvä ja hienoa, miten meidän ihmiset lähtivät niin täysillä mukaan. Tapahtumassa puhuttiin omasta työstä, se avasi asiakasnäkökulman ja näimme miten toimimme ja mitä meiltä jää tekemättä. ”

Kalevi Hilli kertoi myös, että on ollut hienoa, kun teatterin jälkeen ihmiset ovat tullet kertomaan onnistumisistaan myyntitilanteissa. Teatteri auttoi puhumaan asioista. Myös muutamat tilaisuudessa syntyneet käsitteet kuten uuden asiakkaan ”nuuhkaisu” jäivät elämään organisaatiossa.